آخرین بروز رسانی: 25ام دی, 1402

فاکتورهای مهم انتخاب لباس زیر زنانه

لباس زیر یکی از مهم­ترین کالا­های مصرفی زنانه است که باید به آن توجه ویژه­ ای داشت. هر چند متاسفانه در مورد این موضوع کمتر صحبت می­ شود. شاید بسیاری از افراد هنوز از اهمیت انتخاب  لباس زیر با سایز مناسب  بی خبر هستند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه انتخاب لباس زیر مناسب را برایتان شرح دهیم. پس با لین همراه باشید.

انتخاب لباس زیر زنانهNO02 لین

سایز لباس  زیر زنانه

لباس زیر زنانه  به خاطر تماس مستقیم با بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  تنفس پذیری، قابلیت ارتجاع و کیفیت بالا یکی از مهم­ترین نکاتی است که باید هنگام خرید لباس زیر زنانه به آن دقت کرد.  از دیگر فاکتورهای مهم سایز ست لباس زیر زنانه  است. سایز لباس زیر زنانه در سلامتی  انسان مخصوصا زنان اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، سایز لباس زیر زنانه مخصوصا اگر شورت‌ها تنگ باشند باعث مشکلاتی در سلامتی مانند عفونت‌های قارچی می‌شوند. همچنین در نتیجه برخی از تحقیقات انجام شده یکی از فاکتورهای خاموش سرطان سینه سوتین­ های بیش از اندازه تنگ و یا گشاد معرفی شده است. امروزه انواع لباس زیر زنانه مانند مدل لباس زیر زنانه خارجی، لباس زیر فانتزی زنانه، لباس زیر زنانه (سوتین) مناسب افتادگی و … بسیاری دیگر را را به راحتی می­توانید در فروشگاه لباس زیر زنانه فانتزی پیدا کنید. اما مساله مهم انتخاب سایز مناسب است. هرچند در صورت نیاز می­ توانید هنگام مراجعه به فروشگاه لباس زیر زنانه از فروشندگان برای انتخاب سایز و مدل لباس زیر زنانه مناسب کمک بخواهید اما ما در ادامه ترفندهای انتخاب لباس زیر مناسب و خرید لباس راحتی زنانه  را آموزش می­دهیم.

چگونه متوجه شویم سایز صحیحی انتخاب نکردیم؟

انتخاب لباس زیر زنانه NO03 لین

اگر از پوشیدن لباس زیر، احساس ناراحتی و عذاب دارید مطمئن باشید سایز  لباس زیر زنانه خود را به خوبی انتخاب نکرد­ه­ اید.  برای تشخیص این­که آیا لباس زیر مناسب با سایز و یا فرم بدنی خود را انتخاب کرده ­اید به موارد زیر دقت کنید. اگر هر کدام از این نشانه­ ها را دارید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

  • اگر در طول روز دچار گردن درد و کمردرد می‌شوید.
  • کاپ سوتین در طول روز به روی سینه می‌آید.
  • بند سوتین روی شانه جا می‌اندازد.
  • بند پشت سوتین به کمر فشار می‌آورد و احساس خفگی می‌کنید.
  • سیم سوتین وارد پوست شما می‌شود.
  • کناره­ های شورت پوست اطراف پای شما را اذیت می­کند.
  • دائما احساس می­کنید شورت از ناحیه باسن شما به سمت پایین حرکت می­ کند.
  • اگر پس از پوشیدن شورت در قسمت تناسلی خود فشار احساس می­کنید.

عوارض انتخاب سایز لباس زیر تنگ ( سایز کوچک ) چیست؟

پوشیدن شورت تنگ و کوچک­تر از سایز بدن  باعث ایجاد عفونت در زنان می‌شود. هرچه  لباس زیر یا گن تنگ‌ باشد، احتمال تعریق و ایجاد رطوبت هم بیشتر خواهد شد. یکی از مهم­ترین فاکتورهای مهم برای رشد و تکثیر قارچ های عفونی رطوبت و گرما می­ باشد که با پوشیدن شورت تنگ این شرایط فراهم می‌شود. خانم­ هایی که لباس زیر کوچک­تر از سایز خود را انتخاب می­ کنند در خطر ابتلای خارش ناحیه کشاله ران یا ابتلا به عفونت‌های واژینال هستند که قطعا برای هیچ کسی خوشایند نیست. همچنین شورت تنگ باعث تیرگی در ناحیه واژن می‌شود.

برخی از خانم­هایی که دارای سینه­ های بزرگی هستند به اشتباه فکر می­کنند انتخاب سوتین با سایز کوچکتر سینه آن­ها را از حد معمول کوچکتر نشان خواهد داد. در صورتی که بندهای سوتین با سایز کوچک به  ناحیه پشت فشار اضافه وارد خواهد کرد که در دراز مدت منجر به ایجاد احساس خستگی خواهد شد. از دیگر معایب استفاده از سوتین با سایز کوچک عبارتند از: فشار آمدن به شانه­ ها، احساس فشار در ناحیه بازو، برجسته شدن نامناسب سینه از بالا و اطراف سوتین.

عوارض انتخاب سایز لباس زیر گشاد (سایز بزرگ ) چیست؟

همان طور که انتخاب لباس زیر با سایز کوچک باعث بروز مشکلاتی می ­شود  لباس زیری که بیش از اندازه گشاد باشد هم اصلا خوب نیست. سوتین گشاد فرم زیبایی به سینه­ ها نمی ­دهد. برجستگی سینه در جای درست نمایان نخواهد شد و اصلا جلوه مناسبی نخواهد داشت. از طرفی در روزهای گرم تابستان به علت فضای اضافه موجود در سوتین، سینه ها به دلیل تکان­های زیاد در حین فعالیت بیش از اندازه تعرق خواهند کرد. به همین دلیل لازم است دقیقا یک سوتین با سایز خود را انتخاب کنید. به بهانه خرید سوتین راحت به سراغ سایزهای بزرگ نروید.

شورت بزرگتر از سایز اصلی نیز باعث ایجاد ناراحتی در بانوان خواهد شد به عنوان مثال به خوبی بر روی باسن قرار نخواهد گرفت. به ویژه اگر به مهمانی دعوت باشید نیاز خواهید داشت تا جای شورت خود را مرتبا تنظیم کنید. از طرفی در صورتی که شورت شما قسمت واژن را به خوبی پوشش ندهد در روزهای قاعدگی مشکلاتی مانند تکان خوردن پد بهداشتی به وجود خواهد آمد.

راهنمای انتخاب سایز لباس های زیر زنانه

سوتین لین

اگر می‌خواهید انتخاب خوبی از لحاظ سایز برای لباس زیر خود داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

1-برای انتخاب سوتین کافی است دو انگشت را زیر بند زیرین سوتین قرار دهید اگر هنوز احساس راحتی می­کنید نشان دهنده این است که سایز سوتین مناسب است.  همچنین بند پشت سوتین باید روی کمر به صورت افقی و بدون هیچ گونه قوسی قرار بگیرد. مورد بعدی این است که کاپ لباس زیر شما مناسب باشد. کاپ سوتین شما باید کاملا روی سینه بدون چین خوردگی قرار بگیرد و به هیچ عنوان نباید سینه ها از اطراف کاپ سوتین بیرون بیاید. اگر از سوتین های فنر دار استفاده می‌کنید، فنرها باید دقیقا اطراف سینه را بگیرد و دقیقا فیت بدن باشد.

2- برای انتخاب شورت مناسب در صورتی که شما سایز کمر و باسن خود را بدانید کافی است. اما در غیر این صورت باید به این نکته دقت کنید که کناره های شورت بر روی ران فشار نیاورد. کمر شورت باید مناسب سایز خودتان باشد و تنگ نباشد. برخی مدل­های لباس زیر که اکنون در بازار هستند مثل شورت های زنانه فانتزی  توری و لامبادا  نسبت به مدل های دیگر لباس زیر زیباتر هستند. ولی باید دقت کنیم که این نوع لباس ها مناسب  استفاده روزانه نیستند. شورت باید قسمت پشت باسن و جلوی بدن را به خوبی پوشش دهد و ارتفاع آن تا بالای باسن برسد.

همواره بخاطر داشته باشید که تنها از روی عکس لباس زیر زنانه بر روی بسته بندی اقدام به خرید نکنید. زیرا در اغلب موارد احتمال انتخاب اشتباه وجود دارد. این قانون در مورد خرید لباس راحتی زنانه نیز صدق می­کند.

روش اندازه گیری صحیح لباس زیر

برخی از فعالان حوزه پوشاک معتقد هستند از هر ده نفر هشت نفر در انتخاب لباس زیر مناسب خود ناموفق هستند. شاید این برای شما کمی عجیب باشد. اما ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که در حال حاضر شورت و سوتین مناسب به تن ندارید. اگر به صورت حضوری به فروشگاه­ های لباس زیر مراجعه کنید ساده ترین راه شامل آزمایش و خطا است. اما اگر تمایل به خرید لباس زیر به صورت آنلاین و بدون پرو دارید قضیه کمی فرق می­کند. در ادامه روش اندازه گیری صحیح را به شما آموزش خواهیم داد هر چند توجه به این نکته ضروری است که به دلایلی مانند  قاعدگی ، بارداری یا نوسانات منظم وزن ، اندازه سینه بند و یا شورت شما است تغییر کند. کارشناسان ما توصیه می کنند هر شش ماه تا یک سال یکبار سایز لباس زیر  زنانه خود را بررسی کنید.

  1. اندازه گیری صحیح سایز سینه بند: ساده ترین راه این است که ابتدا با یک متر پایین برآمدگی زیر سینه­ ها را اندازه گیری کنید. سپس متر را روی نوک سینه قرار دهید و  سایز دور سینه را بدست آورید. با استفاده از این دو اندازه به راحتی می­توانید سایز مناسب سوتین را به دست آورید. در صورتی که می­ خواهید کاپ سوتین را نیز داشته باشید کافی است دو عدد بدست آمده را از هم تفریق کنید. با توجه به جدول زیر سایز کاپ سوتین خود را مشخص کنید.

انتخاب لباس زیر زنانه NO06 لین

  1. اندازه گیری صحیح سایز شورت: برای به دست آوردن اندازه صحیح برای انتخاب شورت کافی است با استفاده از متر اندازه ناحیه 3 و 4 را بدست آوردید سپس به جدول زیر توجه کنید.

انتخاب سوتین 07NO لین

تفاوت اندازه‌های لباس زیر خارجی و ایرانی :

سایز لباس زیر زنانه  با توجه به نژاد، فرم بدنی و حتی ژنتیک مردم آن کشور می­تواند متفاوت باشد. از طرفی سایز لباس­ها در تمام برندها نیز یکسان نمی ­باشد. به عنوان مثال در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس از سایز 28 شروع شده و به صورت یکی در میان بالا می­ رود. اما در اروپا و ایران سایز دور سینه از 60 شروع شده و در هر سایز 5 عدد به آن اضافه می­ شود. به عنوان مثال اولین سایز سوتین­ های ایرانی به ترتیب عبارتند از: 60، 65، 70، 75 و …

انتخاب سوتین NO09 لین

لباس زیر مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

متاسفانه برخی از خانم­ ها همواره به دنبال خرید لباس زیر زنانه ارزان هستند و یا شورت و سوتین خود را از فروشگاه­ های غیر معتبر تهیه می ­کنند. شرکت تولیدی لین سال­های طولانی است که در عرصه تولید لباس خواب، شورت، سوتین بسیار خوش درخشیده است. تمام محصولات این شرکت از مرغوب­ترین مواد اولیه موجود در بازار تهیه شده است. یکی از بارزترین مزیت­ های لین، تولید لباس زیر زنانه در قیمت های مناسب و کیفیت بالا می­ باشد. برای دیدن تمام مدل­ های سوتین، شورت، گن، تاپ و شورت می­توانید به فروشگاه تخصصی لین مراجعه کنید.

لباس خواب زنانه مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

خرید لباس راحتی زنانه و لباس خواب زنانه  نیز نیازمند این است که شما سایز خود را به درستی بشناسید. همواره به دنبال خرید لباس زیر و لباس خواب زنانه با کیفیت باشید. به بدن خود احترام بگذارید و اجازه ندهید جملاتی مانند خرید اینترنتی سوتین ارزان ، خرید لباس زیر فانتزی ارزان و یا لباس زیر فانتزی دخترانه ارزان شما را وسوسه کند. هر چند در برخی موارد برندهای معتبر مانند لین نیز در برخی ایام بر روی محصولات خود تخفیف می­ گذارند اما خرید از برندهای بی نام و نشان تنها به امید کمی صرفه جویی در هزینه اشتباه است. ابتدا  از کیفیت پارچه و نوع دوخت مطمئن شوید. در صورتی که لباس زیر جنس مرغوبی نداشته باشد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند. از طرفی برخی افراد علاقه مند به پوشیدن شورت لامبادا برای طولانی مدت هستند و یا حتی برای راحتی اقدام به خرید شورت لامبادا سایز بزرگ می­ کنند که چندان مطلوب نیست. همواره به دنبال راحتی و سلامت جسمی و روحی خود باشید. در صورتی که هنگام پوشیدن شورت لامبادا احساس خارش و یا سوزش می­کنید خرید شورت لامبادا سایز بزرگ چاره کار نیست  بلکه بهتر است از خیر پوشیدن آن بگذرید. توصیه لین به شما این است که در انتخاب لباس خواب زنانه و حتی لباس زیر فانتزی دخترانه تنها مرغوبیت کالا و راحتی خود را مورد توجه قرار دهید.

دسته‌بندی: اخبار

نظر شما برای ما با ارزشه

2 دیدگاه